zondag 26 juni 2011

Als je kon kiezen....

Naar aanleiding van mijn aankomende weekje Parijs ben ik gaan fantaseren over de ideale camera als reisgenoot. Omdat ik zelf toch niet teveel wil shouwen blijft de uitgebreide rugzak thuis. Helaas zullen de ook o.a. de 100mm macro, 20mm 2.8, 70-200G en de NEX-5 thuis moeten blijven.

Zelf ga ik ik het volgende meenemen:

Sony A900 body (zonder VC-grip)
  • Sigma 12-24mm f 4-5.6
  • Sony Carl Zeiss 24-70mm 2.8
  • Sony Carl Zeiss 85mm f 1.4
  • Lensbaby composer met groothoek
  • HVL-58 flitser
  • Calumet 7100 statief
  • Polafilter(s)
  • LightCraft Works ND Fader II (je weet maar nooit)
Maar.....als je zou kunnen kiezen, wat voor camera apparatuur zou je dan meenemen naar Parijs?

Hier is mijn droomset:

Leica M9(P) Body zwart met als lenzen pakket:
  • Voigtländer 12 mm F5,6 UltraWide Heliar (met zoeker)
  • Summilux-M 21mm f 1.4 ASPH
  • Summilux-M 35mm f 1.4 ASPH
  • Noctilux-M 50 mm f 0.95 ASPH
  • APO Summicron-M 90mm f 2.0 ASPH
  • SF58 flitser
  • Carbon statief met balhoofd
Kostbaar ? Jazeker maar wel zo prachtig mooi en perfect. 

Maar de vraag is... als jij kon kiezen, wat is jouw ideale set?

Geen opmerkingen:

Fotografie is niet alleen kijken, maar vooral ook “zien”

“Een wereldstad aan de Maas”. Oftewel Rotterdam, oftewel de stad waar deze fotograaf zijn wortels gevestigd heeft. Pieter heeft een unieke zicht en maakt foto’s op meerdere gebieden. Haven & industrie, natuur & landschappen, of anders architectuur of mensen? Wedden dat er voor u ook iets tussen zit!?

Welkom dus op mijn blog, deze blog maakt deel uit van mijn officiële site: www.pietervanroijen.nl