woensdag 26 oktober 2011

Foto restauratie


Vandaag weer eens wat anders,  voor het eerst een oude foto “gerestaureerd”
Deze kwam ik tegen bij een kennis op Facebook en wilde het wel eens proberen om het op te knappen. Het origineel is mij gemaild en had slechts een formaat van 712x960 pixels. Niet veel dus. De gescande foto had vrij forse beschadigingen.
 
Na een avondje klonen, patchen en kopiëren was dit het resultaat.De handtekening heb ik geselecteerd met de lasso tool gekopieerd naar een nieuwe laag en de levels wat op getrokken en vervolgens de randen, die te donker waren geworden weer weg gepoetst met de eraser tool

 Het eindresultaat was niet perfect, dat kwan m.i. door het te beschadigde origineel maar ik ben er zelf niet ontevreden over. Wellicht in de toekomst toch wel wat vaker gaan doen.

Geen opmerkingen:

Fotografie is niet alleen kijken, maar vooral ook “zien”

“Een wereldstad aan de Maas”. Oftewel Rotterdam, oftewel de stad waar deze fotograaf zijn wortels gevestigd heeft. Pieter heeft een unieke zicht en maakt foto’s op meerdere gebieden. Haven & industrie, natuur & landschappen, of anders architectuur of mensen? Wedden dat er voor u ook iets tussen zit!?

Welkom dus op mijn blog, deze blog maakt deel uit van mijn officiële site: www.pietervanroijen.nl