Verhalen vastgelegd tussen korrel en pixel

Een blik, een stad, een wereld in beeld. Deze beelden vertellen verhalen. Verhalen vastgelegd tussen korrel en pixel. Geschoten met gevoel. Mijn naam is Pieter van Roijen. Ik ben parttime fotograaf met mijn roots in Rotterdam. Wat mij typeert is mijn eigen kijk op de wereld en mijn veelzijdigheid in beeld. Van harte welkom op mijn website.

Lensbaby Composer en Macrokit

Sinds kort heb ik voor mijn Lensbaby Composer een macrokit gekocht.
Deze macrokit bestaat uit 2 stuks 37mm voorzetlenzen die je, zoals bekend bij filters,voorop schroeft. Deze lenzen komen in een etui en zijn +4 en+10. Uiteraard zijn deze ook te combineren tot +14.














De Eerste opname van de Orchideeën is gemaakt met de +4 en diafragmaring f16.
De belichtingstijd was 1,3 seconde.















De tweede opname is gemaakt met de +10 en diafragmaring f16.
De belichting was 1,6 seconde.

Beide opnames zijn in verband met de lichtomstandigheden gemaakt vanaf statief.

Omdat de Lensbaby met ringen werkt die je van te voren in de Lensbaby moet klikken is bij f16 de zoeker uiteraard dan een stuk donkerder dat je gewend bent. Hierdoor is scherpstellen onder weinig licht lastig. Voor de compositie en om scherp te stellen heb ik bij deze opnames dan ook een Mini Maglite gebruikt. Deze heb ik ook gebruikt om bij tijdens de daadwerkelijke opnames de orchidee "bij te lichten" Behalve een statief is dit dus een handig hulpmiddel om bij je te hebben.

Deze macrokit is een handige accessoire om de dingen op een creatieve manier eens van dichtbij te bekijken en mag zeker niet ontbreken bij je Lensbaby.

Photoshoot, 10 oktorber

Op zondag 10 oktober j.l. een Photoshoot gedaan op het strand. Het model was dit keer Marijke en de zon zorgde aan het einde van de middag voor mooi warm licht.





















Tuinpanorama juni 2010








Dit is een panorama gemaakt tijdens een opdracht voor het fotograferen van een huis met tuin.
Deze panorama is gestiched uit 13 vertikale opnames en is net geen 360 graden.

Het uiteindelijke bewerkte formaat is 6918 x 20.000 pixels en de groote is 375mb

Old School


















Griekenland 1994, Hasselblad 500cm +80mm 2.8

Nu eens een "Old School"foto. Dit is een foto uit de oude (Dia)doos. De vierkante foto is gemaakt met de Hasselblad 500CM en is vanaf diafilm gescanned met de Epson V700 scanner.


Nieuwsbrief Shofukan

In de nieuwsbrief van februari van Japans Cultureel Centrum Shofukan staan twee foto`s van mij.
De fotos zijn gemaakt voor het onderwerp over de diners van Taji the chef.


“Eten is liefde,” zegt de Japanse ‘food designer’Taji (Masayuki Tajima), die bij Shōfūkan
ook de kook-workshops verzorgt. Zijn Japanse roots hebben een Californisch (UC Berkeley) en
Europees (TU Delft) tintje, hetgeen resulteert in een perfecte combinatie. Eten zit hem in het
bloed. Zijn passie is het zoeken van creatieve links tussen design en koken, in wat hij noemt
‘Food Design.’ Dat staat voor eten, kookcultuur en alles wat daar volgens hem bij hoort. Taji serveert
u onder meer eenvoudige, maar originele en zeer verfijnde sushi; zijn specialiteiten zijn
altijd een waar genot voor de smaakpapillen.

Voor meer informatie zie ook www.shofukan.nl en www.tajithechef.com