zaterdag 21 oktober 2023

Generative Fill test

 

In opvolging van mijn eerdere artikel over Photoshop’s generative fill/Expand  https://pietersfotos.blogspot.com/2023/07/photoshop-generatieve-fill.html ben ik nog eens en stap verder gegaan met testen. 

Als uitgangspunt heb ik de onderstaande foto genomen van een Tortelduif die op een tak wilde landen. Er zijn aardig wat takken en bladeren in de voorgrond dus Ik was vooral benieuw hoe GF hiermee om zou gaan.



Zoals gezegd zijn met behulp van generative fill functie van Photoshop, die sinds versie 2024 (25.0.0) nu geïntegreerd is vanuit de beta versie, alle takken in de voorgrond verwijderd. 

Dit is niet in 1 keer gedaan maar in verschillende stappen anders kan zelfs de Ai het niet aan.  Bij iedere stap krijg je, zoals uitgelegd in het eerdere artikel, steeds 3 verschillende keuzes en uiteindelijk kwam ik hier op uit.



Ik heb wel groot aantal stappen moeten doorlopen en niet iedere keer was het naar tevredenheid maar het eindresultaat vind ik behoorlijk indrukwekkend. Het lijkt nu op een duif in volle vlucht. 

Voor een uitgebreidere uitleg over Photoshop's Generative fill zie het eerdere artikel. Klik daarvoor op de link bovenaan dit artikel.


Geen opmerkingen:

Fotografie is niet alleen kijken, maar vooral ook “zien”

“Een wereldstad aan de Maas”. Oftewel Rotterdam, oftewel de stad waar deze fotograaf zijn wortels gevestigd heeft. Pieter heeft een unieke zicht en maakt foto’s op meerdere gebieden. Haven & industrie, natuur & landschappen, of anders architectuur of mensen? Wedden dat er voor u ook iets tussen zit!?

Welkom dus op mijn blog, deze blog maakt deel uit van mijn officiële site: www.pietervanroijen.nl